Pasaulio keliuose rieda šimtai milijonų automobilių. Visi jie turi vieną bendrą, bet tuo pačiu ir skirtingą bruožą – automobilio ženklą. Ar kada nors pagalvojote, kodėl Audi, Volkswagen, Seat, Škoda ženklai atrodo būtent taip?

Tikriausiai nerastume žmonių, kurie neatpažįsta keturių Audi žiedų. Jie simbolizuoja keturias markes, kurios susijungė suformuodamos Auto Union – Audi, DKW, Horch ir Wanderer. Ankstyvame logotipe buvo keturi originalūs įmonės pavadinimai („Audi“, „DKW“, „Horch“ ir „Wanderer“), kurių kiekvienas yra savo žiede. Vėliau tekstas buvo panaikintas ir liko tik žiedai. Visgi, daugybė žmonių mano, kad žiedai pasiskolinti iš Olimpinių žaidynių logotipo, nes 1936 metais jos vyko Berlyne. Visgi, kompanija tai griežtai neigia. 1995 metais Tarptautinis Olimpinis Komitetas padavė Audi į teismą dėl žiedų naudojimo ir pralaimėjo.

O pats Audi pavadinimas atsirado visai netikėtai. Kompanijos įkūrėjas Algimantas Horchas 1909 metais dėl vidinių nesutarimų turėjo palikti savo kompaniją „August Horch & Cie. Motorwagenwerke AG“. Tada įkūrė naują firmą, kurią pavadino labai panašiai į prieš tai turėtą – „August Horch Automobilwerke“. Tai, žinoma, nepatiko buvusiems verslo partneriams. Teismas išaiškino, kad Horchas nebegali savo automobilių vadinti savo vardu, nes jis priklauso kitai kompanijai.
Augustas Horchas surengė susitikimą naujam vardui surasti. Susitikimo metu vieno iš partnerių, Franzo Fikentschero, sūnus kampe mokėsi lotynų kalbos. Niekas į jį per daug dėmesio nekreipė, tačiau jis staiga pašoko ir pateikė pasiūlymą. Kadangi Horch vokiškai reiškia girdėti, berniukas pasiūlė terminą Audi, kuris buvo žodžio audire, reiškiančio klausytis, forma. Visi susitikimo dalyviai entuziastingai sutiko ir naujas markės vardas buvo patvirtintas.

Volkswagen pirminis ženklas buvo „VW“ raidės, kurios reiškia  „Volks Wagen“ – „liaudies automobilis“, ir juodas nacistinis simbolis. Kai karas baigėsi, raidės buvo patalpintos į juodą, krumpliaratinį apskritimą. 1967 metais buvo sukurtas kur kas visuotinai palankesnis paveikslėlis ir pamažu su laiku vis patobulinamas, bet „VW“ praktiškai išliko nepakitęs nuo 1930 metų.

Volkswagen, arba trumpiau VW, automobilių gamybos įmonė, savo veiklą pradėjusi Volfsburge, Vokietijoje, 1937 metais. Volkswagen automobilių gamyba buvo pradėta paliepus tuomečiam šalies vadovui Adolfui Hitleriui. Jis paprašė Ferdinando Porsche sukurti tokį automobilį, kuriuo galėtų naudotis kone visi. Nors A. Hitleris niekada nemokėjo vairuoti mašinos,bet jomis labai domėjosi. Jis norėjo, kad automobilių varikliai būtų ne priekyje, kaip buvo įprasta, o gale, ir vėsinami oru, o ne vandeniu. Automobilis turėjo važiuoti mažiausiai 100 kilometrų per valandą greičiu. A. Hitlerio norimas automobilis turėjo turėti kuo mažesnį oro pasipriešinimą, taigi jis sugalvojo, kad tiktų vabalo forma. Pirmoji jų sukurta mašina buvo pavadinta „KdF-Wagen“. „KdF“ – tai akronimas iš „Kraft durch Freude“, kuris reiškia „galią per džiaugsmą“.

SEAT dabar yra Volkswagen korporacijos dalis, garsus ispanų automobilių gamintojas. SEAT buvo įkurta 1950 metais, Nacionalinio Pramonės Instituto, šešių bankų ir Fiat pastangomis. Vardas kilo nuo pilno įmonės pavadinimo Sociedad Española de Automóviles de Turismo (laisvas vertimas – Ispanijos lengvųjų automobilių asociacija).  Pirmasis markės logotipas buvo tiesiog sparnuotas žodis SEAT, tačiau vėliau jis pasikeitė į dabar naudojamą stilizuotą raidę S. Iki 2012 metų S raidę SEAT logotipe skyrė ir tos pačios spalvos linija (logotipą sudarė trys dalys), tačiau vėliau ji buvo panaikinta.

SEAT istorijos pradžioje nerasime centrinės asmenybės, didžiulių svajonių ar sportinių ambicijų. Tiesa yra ta, kad 20 amžiaus vidurys Ispanijoje buvo pasikeitimų metas – šalis po truputį brido iš vangaus ekonominio laikotarpio. Tuo metu gatvėse vis dar netrūko arklių traukiamų vežimų, o kylančiai ekonomikai reikėjo pigaus transporto.

 

Škoda ženklas – žiede pavaizduota strėlė su sparneliais. Šiuo metu simboliai aiškinami taip: strėlė simbolizuoja pažangias technologijas, sparneliai – techninį progresą, žalia spalva – draugiškumą aplinkai.

Škoda pavadinimą automobiliai gavo nuo 1926 metų. Sukūrus naują ovalų logotipą, jame buvo žodis „Škoda“ apsuptas lauro lapų. Logotipas su mums žinoma „sparnuota strėle“ pirmą kartą panaudotas 1926 metais. Jo kilmė neaiški. Idėjos autoriumi laikomas komercijos direktorius Tomáš Magličas. Manoma, kad jo įkvėpimu buvo paveikslas kabėjęs ŠKODA Plzeň valdymo tarnybos ofise, kuriame pavaizduotas indėnas. Nuo to laiko logotipas mažai kito ir šiai dienai naudojamas kiek išdidintas, matomesnis.

Čekijos automobilių gamintoja „Škoda Auto“ savo istoriją pradėjo 1895 m., kai čekų žemės buvo Austrijos-Vengrijos imperijos dalis. Šių automobilių gamybos pradžia siejama su įmone „Laurin & Klement“, pavadinta dviejų ją įsteigusių verslininkų garbei ir veikusia nuo 1895-ųjų. Po 30 metų ši įmonė įsiliejo į pramonės koncerną, dabar žinomą kaip „Škoda Holding“. Jis pavadintas inžinieriaus ir ilgamečio įmonės savininko Emilio Škodos vardu. Šiuo metu automobilių gamybos įmonė „Škoda Auto“ priklauso vokiečių koncernui „Volkswagen AG“.