Pastarosiomis savaitėmis Lietuvoje verda aršios diskusijos dėl žalių rodyklių panaikinimo. Daugelis piktinasi, kad tai sudaro dideles eismo spūstis, na, o kiti džiūgauja, kad galbūt sumažės eismo įvykių.

O štai Etiopijos sostinėje yra sankryžų, kuriose nėra nei vieno šviesoforo, kelio juostų, eismo reguliatorių. Ir kas įdomiausia, jog avarijos čia gan retos, nors vairuotojai kas antrą sekundę prieš save išvysta arba patys patiria avarines situacijas ir neturi nė menkiausio supratimo, ką iškrės priešais juos važiuojantis automobilis. Kaip vienas olandų eismo inžinierius, Hans Monderman, pastebėjo: nebūnant šviesoforams, kelio ženklams, eismo reguliatoriams, eismo dalyviai labiau atkreipia dėmesį į kitas transporto priemones, o ne tik aklai vadovaujasi eismo ženklinimu. Na, gal pastebėjimas ir puikus, tačiau Etiopijos valdžia jau imasi pokyčių ir žada pastatyti 40 naujų sankryžų. Reik tikėtis, kad šviesoforai ten bus.

2017 metais Kinijos Čongčingo mieste buvo baigta statyti neįtikėtina sankryža. Žvelgiant iš viršaus, apima jausmas, kaip joje nepasiklyst? Internete pasirodžius pirmosioms šio įspūdingo statinio nuotraukoms,  bemat gavo makaronų gniužulo pravardę. Kelias čia nutiestas net penkiuose skirtinguose lygiuose, pastatyta 20 užvažiavimų ir nuvažiavimų, o automobiliai juda aštuoniomis skirtingomis kryptimis. Sudėtingos transporto mazgo statybos prasidėjo dar 2009 metų rugsėjį. Svarbiausios jo kryptys yra Čaotianmeno tiltas, privažiavimas iki kalnų tunelio, miesto aplinkkelis ir magistralė iki oro uosto.

Na, o D.Britanijos saugumo ekspertai, bendradarbiaudami su geriausiais inžinieriais, šeštame dešimtmetyje sukūrė „Magic Roundabout“ vardu pavadintą žiedinę sankryžą, kurią sudaro keturios, penkios ar net septynios žiedinės sankryžos. Skamba sudėtingai? Iš dalies, tačiau išanalizavus šio tipo sankryžą, suprastumėte, jog „Magic Roundabout“ vairuotojų dalią palengvina net kelis kartus.