DSG transmisija- tai dviejų sankabų, kelių velenų automatinė transmisija. Kuo ši transmisija ypatinga? Tai mechaninės ir automatinės transmisijos hibridas. Esminiai transmisijos komponentai: dviguba mechaninė dalis, dviejų sankabų modulis, valdymo kompiuteris. Transmisijos komponentais paskirstyti valdyti skirtingas pavaras, pavyzdžiui pirmoji sankaba veikia, kada jungiami 1, 3, 5 ir 7 bėgiai, o tuo tarpu antroji – 2, 4 ir 6 bėgiai. Ši transmisija nepaprasta tuo, kad visada yra įjungtos dvi pavaros: ta, kuria važiuojama ir kita (kurią parenka kompiuteris pagal esamą situaciją). Tokiu būdų pašalinamas pavarų perjungimo vėlavimas ir padidinamas efektyvumas. Nenuostabu, jog automobiliai su tokio tipo pavarų dėžėmis įsibėgėja greičiau ir naudoja mažiau kuro.
Šlapio ir sauso tipo sankabos
Pirmosios DSG transmisijos buvo su šlapio tipo sankabomis (bendra alyva visai transmisijai, talpa apie 6L), bet šio tipo transmisijos atlaiko didesnę variklio galią, bet pasižymi sudėtingesne konstrukcija ir brangesne priežiūra, todėl mažo galingumo automobiliams (iki 250-280Nm sukimo momento varikliai) buvo sukurta sauso tipo sankabos transmisija. Šio tipo transmisijose alyvos kiekis neviršija 2 l ir tai yra atskira sistema skirta tik valdymo moduliui. Kita alyva skirta mechaninei daliai. Nors gamintojas alyvos keitimo intervalą nurodęs gerokai ilgesnį negu šlapio tipo, bet po garantinių automobilių remontas parodė, kad alyvos keitimo intervalo ilginimas sukelia papildomų problemų su valdymo bloku. Tad po garantiniams automobiliams rekomenduojame transmisinę alyvą keisti ne rečiau kaip 40 000km.
Gedimai:
Šlapios sankabos susidėvėjimas turi didelę įtaką valdymo modulio tarnavimo laikui. Dažniausiai mechatroniko gedimą išprovokuoja metalo drožlės, patenkančios iš „šlapios sankabos“ kaip šalutinis produktas ir sudėtingos darbo sąlygos (aukšta temperatūra, vibracijos). Garantiniu laikotarpiu valdymo modulį (mechatroniką) autorizuoti servisai keičia nauju, tačiau, pasibaigus garantijai, tai lieka automobilio savininko galvos skausmu. Todėl reguliarus alyvos su filtru keitimas yra labai svarbu šiai transmisijai, nes su alyva pasišalina ir įvairios šiukšlės, kurios gali sugadinti valdymo modulį.
Mechaninius gedimus greičių dėžių meistrai sutvarko be didesnių problemų. DSG savo konstrukcija labai panaši į įprastą mechaninę greičių dėžę, taigi ir gedimai išlieka panašūs – susidėvintys guoliai, lūžtantys krumpliaračių dantys ir t.t. Jeigu tai DSG sankabos paketo problema, tuomet lyg ir paprasta – paketas keičiamas nauju, belieka tik teisingai jį sumontuoti.
Plaukiojančio smagračio gedimai nesiskiria nuo įprastos mechaninės transmisijos. Viena problema, kad patikrinti smagračio sudilimą iš centrinio guolio nėra įmanoma, nes dėl dėžės konstrukcijos smagratis neturi centravimo. Gamintojo patarimas paprastas, esant bent kokiems smagračio paviršiaus pažeidimams ar pašaliniams garsams, smagratį pakeisti nedelsiant.
Nebandykit sankabų pakeisti be specialių įrankių, tai labai didelio tikslumo reikalaujantis darbas: 0,1 milimetro paklaida, šiam darbui yra didelė. Netinkamai sureguliuota DSG sankaba bet kuriuo momentu gali likti „nesuprasta“ valdymo modulio ir nustoti veikti. Pasitaiko atvejų, kuomet taip ir nepavyksta tinkamai sureguliuoti sankabos ir tenka keisti visą transmisijos korpusą dėl perdidelio pirminio velenėlio išdilimo. Neteisingai sureguliuotų sankabų problemos dažniausiai pasireiškia „kietu“ perjungimu iš pirmos į antrą pavarą, pajudant iš vietos arba trūkčiojimu riedant nedideliu greičiu, taip pat avarinis transmisijos rėžimas.
Palikti komentarą